Zâmbetul de pe feţele comercianţilor, la ora închiderii magazinelor în seara de Ajun, ne va confirma faptul că Moş Crăciun le-a adus în dar vânzări record. Fiecare magazin, de la micuţele buticuri până la imensele hale ale supermarket-urilor, sunt de câteva zile supraaglomerate de la ora deschiderii până mult după ce zăvoarele au fost puse pentru a împiedica puhoaiele să năpustească. Deja încasările acestor zile arată că va fi Crăciunul pentru care fiecare dintre noi am cheltuit mai mult ca niciodată, Crăciunul care le va aduce comercianţilor vânzare, în unele cazuri cu peste 40 % mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Se cumpără tot, de la scobitori şi şerveţele, televizoare şi frigidere, brazi artificiali, saci de dormit, laptopuri, jucării de pluş, jucării sofisticate teleghidate, cosmetice, covoare, dulciuri, mezeluri, carne, prăjituri, băuturi, haine de sezon. Fiecare raft al magazinelor este "curăţat" zilnic, de lăcustele din noi.
Secretomania
Cel mai vizibil "căutate" magazine, au fost supermarketurile Metro, Selgros, Kaufland şi mai nou Spaar. Firesc am încercat să aflăm unele amănunte legate de aglomeraţia acestor zile. Tot ce am putut afla a fost că "Au fost mulţi cumpărători şi cele mai solicitate articole au fost cele de sezon şi jucăriile. În seara de ajun ne aşteptăm să fie lume multă, exact ca şi în anii trecuţi. Mai multe informaţii nu vă putem da pentru că suntem o firmă particulară", ne-au spus pe rând şefii de departamente ai supermarketurilor contactate. Nimeni nu a dorit să ne spună ceva despre atmosfera acestor zile, când sute de oameni au stat la cozi interminabile şi câte o oră întreagă.
Celelate magazine?
Şi aici vânzările au atins cifre record, pentru că s-a vândut aproape orice. Se pare că lumânările au avut dublul cumpărătorilor faţă de anul trecut. La fel ormanentele de sezon. La fel mănuşile şi pan