Reprezentantii Oficiului Pentru Protectia Consumatorului Cluj au inceput sa adune de la populatie facturi telefonice cu probleme sustinand ca operatorul de telefonie fixa incarca facturile si taxeaza numere care ar trebui sa fie gratuite.
Prezent la Campia Turzii, directorul executiv al OPC Cluj, Mircea Avram ne-a declarat ca intentioneaza sa mearga mai departe c aceasta problema daca nu sunt luati in seama la nivel de judet Cluj.
In primul rand, operatorul Romtelecom a fost acuzat ca fura la facturarea lunara a impulsurilor, intrucat nu trece corect cursul valutar al euro luat in calcul. Pe unele facturi este trecut cu totul alt curs decat cel care este in vigoare in prima zi de consum, de aceea factura poate fi mai mare sau mai mica.
Seful OPC Cluj, Mircea Avram, a facut un apel si catre populatia din municipiile Turda si Campia Turzii: ”Toti cei care au factura si considera ca exista o neconcordanta intre cursul valutar care este trecut acolo si cel din prima zi de consum neaparat sa ne anunte pentru ca noi ne-am autosesizat si vom proceda la a cere masuri cat se poate de sanatoase incat asemenea lucruri sa nu se mai
intample”. De altfel, OPC Cluj a pus la dispozitia consumatorilor un numar de fax, la care pot sa isi trimita facturile si anume: 0264-431368.
Pe langa aceasta chestiune, s-a mai ridicat o problema, tot referitoare la modul de taxare. Romtelecom ofera numarul 930, care conform indicatiilor se foloseste pentru „vanzari si relatii cu clientii” si este un numar gratuit.
Fie ca acest lucru nu a fost bine explicat, fie ca nu este chiar un numar asa de gratuit pentru toata lumea, s-au iscat discutii, dupa ce OPC a intrat in posesia unor facturi in care se plateau sume „grase” in urma apelurilor la 930. Rareori la acest numar iti raspunde cineva si ramai pe fir minute in sir linistit ca este un apel