Obişnuiţi cu apa de la birou, din ce în ce mai mulţi oameni îşi doresc să aibă un cooler şi în propriul apartament. Marii jucători din piaţă se încruntă însă la auzul acestor cereri, invocând veniturile mici şi costurile mari de distribuţie. Pe o piaţă al cărei lider are o cotă de 80%, îmbuteliatorii furnizori de apă în sistem water-cooler încearcă să-şi revigoreze businessul prin atragerea consumatorilor persoane fizice: un segment mai dificil din cauza consu
Obişnuiţi cu apa de la birou, din ce în ce mai mulţi oameni îşi doresc să aibă un cooler şi în propriul apartament. Marii jucători din piaţă se încruntă însă la auzul acestor cereri, invocând veniturile mici şi costurile mari de distribuţie.
Pe o piaţă al cărei lider are o cotă de 80%, îmbuteliatorii furnizori de apă în sistem water-cooler încearcă să-şi revigoreze businessul prin atragerea consumatorilor persoane fizice: un segment mai dificil din cauza consumului mic şi al costurilor mari de distribuţie. Ilie Tănase, directorul Aqua Regis din Bucureşti, spune că are aproximativ 300 de clienţi din această categorie, iar Mihai Gheorghiu, directorul Aquador Sibiu, a declarat pentru Capital că, momentan, consumatorii privaţi sunt de ordinul zecilor, dar poate şi din cauza faptului că aria de distribuţie se rezumă la doar patru judeţe din jurul Sibiului. Din acest punct de vedere, şansa le-ar putea surâde jucătorilor cu cote mici de piaţă, deoarece directorul La Fântâna nu doreşte, deocamdată, să intre pe acest segment.
„Sunt nişte bariere greu de depăşit în industria asta“, a declarat pentru Capital Cristian Amza, managing director La Fântâna. „Este un business de logistică, produsul fiind foarte ieftin per unitate, dar foarte greu. De aceea, costurile logistice sunt cele mai importante costuri pe care le avem. Piaţa «pentru acas