Adulată şi criticată, măsurarea audienţelor se pregăteşte pentru o mult aşteptată schimbare. La 8 ianuarie 2007 va fi anunţat câştigătorul contractului de furnizare de date de audienţă TV, pentru o perioadă de patru ani, începând cu 1 ianuarie 2008. Compania TNS-AGB Internaţional a fost aleasă, în urmă cu trei ani, să furnizeze servicii de măsurare a audienţelor TV, cu un buget de aproximativ 1,5 milioane de dolari pe an. Asociaţia Română pentru Măsurarea Audien
Adulată şi criticată, măsurarea audienţelor se pregăteşte pentru o mult aşteptată schimbare. La 8 ianuarie 2007 va fi anunţat câştigătorul contractului de furnizare de date de audienţă TV, pentru o perioadă de patru ani, începând cu 1 ianuarie 2008.
Compania TNS-AGB Internaţional a fost aleasă, în urmă cu trei ani, să furnizeze servicii de măsurare a audienţelor TV, cu un buget de aproximativ 1,5 milioane de dolari pe an. Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA) deţine copyright-ul pentru cifrele de audienţă, iar institutele de sondaj CSOP şi Mercury au configurat eşantionul de populaţie pe care se face colectarea audienţelor.
La licitaţie s-au înscris acum trei companii: filiala din România a companiei germane GfK, o firmă din Cehia şi actualul măsurător din România, TNS-AGB. Foarte mulţi jucători din piaţa TV şi-ar dori să vadă schimbat actualul furnizor al datelor. Motivul? Activitatea a înregistrat sincope şi a adunat mai multe critici, mare parte dintre ele ţinute „la secret“. Televiziunile sunt gata oricând să filmeze „bubele“ din capul altora, dar au grijă să-şi ascundă cu grijă sub fesul PR-ului creştetul tot mai „chel“ de rating. Ca să nu mai vorbim că o imagine proastă a sistemului scade credibilitatea industriei şi îi poate afecta veniturile din publicitate.
Printre „anomaliile“ semnalate de