Nici nu s-au stins bine ecourile manifestarilor de la Constanta, si Brasovul a si inaugurat cea de a IV-a editie a Festivalului organizat de Opera. Neuitindu-se nici o categorie de public, au fost propuse spectacole de balet (Giselle cu solisti japonezi sau clujeni alaturi de colegii brasoveni, Un tango mas – semnat de Razvan Mazilu la Teatrul Odeon), opera (Traviata – cu invitati din Bucuresti, dar mai ales premiera Lucia di Lammermoor de Donizetti). Lucia di Lammermoor a incheiat, de altfel, Festivalul prin doua reprezentatii in care rolul Edgardo a beneficiat de glasurile generoase ale unor tineri tenori chinezi – Yang Bo, apoi Tong Tao –, cintind in compania sopranelor Valentina Margaras, respectiv Mirela Zafiri si a baritonului Valentin Marele.
Din distributie au mai facut parte basii Dan Popescu si Pompeiu Harasteanu – de la ONB. Astfel au fost asigurate cel putin doua distributii – o obisnuinta la teatrul liric brasovean – in regia semnata de directorul Cristian Mihailescu. Decorul, unic, este cel al unui castel intunecat de Ev Mediu, cu costume amalgamate imbinind pielea cu matasea lucioasa – scenografia Vioricai Petrovici de la ONB –, o miscare scenica punctata de simbolul „fintinii insingerate“. Dar nu au lipsit nici elementele surprinzatoare, precum ingenuncherea preotului sub sabia Lordului Ashton – intr-o perioada istorica in care biserica era atotputernica… –, acelasi duhovnic asistind la inlocuirea scrisorilor pentru ca apoi sa o convinga pe Lucia sa renunte la „nelegiuitul“ ei logodnic, preotul devenind astfel sperjur si partas la crima. Corul, pregatit de Jean Marie Juan, a evoluat corect, asemeni orchestrei, sub bagheta dirijorului Traian Ichim, care a incercat sa coordoneze ansamblurile dificile). Iar opereta a fost prezenta prin Silvia (cu ansamblul Operei Maghiare din Cluj, la pupitru excelenta Katalin Incze) sau recitalul sustinut