O minunata seara de muzica, inca un eveniment major dedicat comemorarii lui Mozart, s-a consumat sub cupola Ateneului Roman. Un mare maestru al flautului, francezul Pierre-Yves Artaud, a fost oaspetele Filarmonicii „George Enescu“. Un nume de rezonanta internationala, poate cel mai important dupa gloriile numite J.P. Rampal si Galway, profesor la Conservatorul National Superior de Muzica din Paris, ne-a prezentat cu generozitate tot ce a scris Mozart pentru flaut si orchestra. Nu este putin lucru, dat fiind ca Mozart a compus extrem de putin si conjunctural pentru acest instrument, nu foarte pretuit de profesionistii epocii, dar utilizat des de amatori. in fine, am avut parte de doua concerte, Concertul in sol major, KV313 si Concertul in re major, KV314, pentru flaut si orchestra, apoi minunatul si rar abordatul Andante in do major, KV 315, iar in partea a doua a serii, binecunoscutul Concert in do major, KV299, pentru flaut, harpa si orchestra, avindu-i ca solisti pe simpaticul flautist-dirijor si pe virtuozul roman al harpei, Ion Ivan Roncea.
O bucurie cu fiecare aparitie, mai ales ca nici harpa – care a avut la noi excelenti interpreti, de la Elena Gantolea si Liana Pasquali, la Mariana Baldea – nu este un instrument des programat pe podiumurile noastre de concert. Cu atit mai mult au fost de apreciat si aceste concerte, mai exotice, sa le spunem, pentru urechile noastre, obisnuite doar cu frecventarea viorii si a pianului. Tocmai mentionam, saptaminile trecute, faptul ca Anul Mozart a fost un bun prilej pentru popularizarea multor lucrari din repertoriul instrumentelor mai rar abordate in concerte. Seara de flaut &harpa a fost excelenta sub toate aspectele. incepind cu jovialitatea, bonomia si naturaletea cu care se deda muzicii Pierre-Yves Artaud, reusind sunete rotunde-rotunde, cu o uimitoare manualitate. Virtuosul interpret, un asiduu cautator d