De Sărbători, tot mai multe companii apelează la magazinele de delicatese pentru a trimite cadouri partenerilor muzică tematică. Toate aceastea pentru preţuri de la 30 la 100 de euro, în medie. Acum, în perioada Sărbătorilor, cele mai căutate sunt şampaniile şi dulciurile. Clienţii unui astfel de magazin sunt şi străini, dar şi români. În ultimul timp, oamenii de afaceri trimit cadouri exclusiviste partenerilor, şi nu numai. De fapt, clienţii provin din toate mediile, mai ales de Sărbători. Această perioadă, spun firmele de profil, este cea mai bună din an.
Modul de prezentare, principalul atu
Toată lumea face cadouri, dar nu toţi au timp să meargă în magazine. Aşa că sună la o delicaterie şi problema se rezolvă în câteva minute. Plus că varianta de a trimite un cadou frumos împachetat prin curierul magazinului este mult mai spectaculoasă.
În momentul în care vrei să faci o bucurie unei persoane care are deja totul, nu poţi miza decât pe elementul-surpriză. Ceea ce atrage atenţia la un cadou luat de la o delicaterie este în primul rând ambalajul, dar şi persoana care îl livrează - curierul, de obicei angajat al magazinului, vine acasă la destinatar îmbrăcat elegant şi îi înmânează un pachet frumos împodobit.
"În primul rând, trebuie să ştii cam ce trebuie să conţină un cadou", spune Maia Degeratu, proprietarul Prăvăliei cu Delicatese Klasse. Cifra de afaceri a magazinului său s-ar putea ridica anul acesta la circa 50.000 de euro.
Cadoul mediu de aici costă în jur de 120 de lei, însă nu există plafon pentru acest tip de afacere. "Trebuie să ai bun-gust, să înţelegi ce vrea clientul, să îi propui varianta potrivită persoanei căreia îi este destinat pachetul", explică Degeratu.
Preţul mediu al unui cadou, 150 de lei
Delicateria sa comercializează de la stridii scumpe şi bomboane cu fructe confiate la ciocolată picantă şi beţigaş