Studiile demonstrează că doar tinerii sub 30 de ani se uită mai mult la filme consumul de media de la noi observăm că, de fapt, este foarte normal ca românii să prefere ştirile. Cifrele demonstrează că publicul românesc a devenit un consumator sănătos. Doar tinerii sub 30 de ani se uită mai mult la filme decât la ştiri.
Studiul realizat de UPC este reprezentativ numai pentru abonaţii reţelei. Deşi, în comparaţie cu alte ţări, reţeaua de cablu amintită are o cotă de piaţă mult mai mică în România, rezultatele pot fi extrapolate pentru întreaga piaţă, ofertele diferitelor companii din cablu fiind, în mare parte, aceleaşi. 45% din europeni trec ştirile la programe preferate, în timp ce 68% din români dau acest răspuns. Procentul de răspunsuri în cazul filmelor este invers. Peste 50% din europeni urmăresc filme la televizor, pe când numai 42% din români fac acelaşi lucru. Faptul că ştirile sunt mai urmărite în România, comparativ cu media europeană, ar putea avea ca o cauză directă oferta de filme a televiziunilor româneşti. Piaţa este acum saturată de reluări ale unor filme, marile posturi comerciale investind mai puţin în această direcţie în ultimii ani. Oferta îi goneşte cel mai tare pe bărbaţii români care au şi sportul (fotbal bineînţeles) peste filme.
Interesant la cifrele româneşti este procentul foarte mare al celor peste 30 de ani care urmăresc ştirile: 73% pentru segmentul 30-49 de ani şi 86% pentru segmentul peste 50 de ani.
Suntem în urmă
Studiul relevă un număr de alte diferenţe faţă de ţări europene cu o economie mai puternică, cauzate exclusiv de răspândirea unor anumite mijloace tehnice moderne, mai mică aici. Doar 17% din români folosesc înregistrări, pe casetă video (2%), DVD (3%) sau internet (12%), pentru a urmări emisiuni ulterior transmisiei lor iniţiale. La nivel european media este de peste 50%.
De notat răspândirea f