Traficul comercial prin porturile maritime romanesti a cunoscut o scadere in anul 2006, potrivit bilantului prezentat de conducerea Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime SA Constanta. Directorul general al CN APMC, Mircea Banias, a declarat ca pe parcursul anului 2006 traficul de marfuri a scazut in ansamblu cu 7% fata de anul anterior, atingand doar un volum de aproximativ 56,5 milioane tone, reculul fiind pus in principal pe seama diminuarii traficului fluvial (in scadere cu 15 procente), dar si a celui maritim (cu 3,4 procente). In schimb, traficul de containere prin porturile maritime Constanta, Midia si Mangalia a crescut cu circa 30% pana la jumatatea lunii decembrie, ajungand la 929.240 TEU. Exprimat in tone, traficul de containere a marcat un avans de 26,6%, pana la 8,8 milioane tone. Traficul de pasageri a urcat cu 32% in intervalul analizat, pana la 21.963 pasageri, ca urmare a deschiderii unui nou terminal de pasageri. In acest interval au fost inregistrate 74 de escale ale navelor de pasageri in Portul Constanta, dintre care 59% au fost nave fluviale si 41% nave maritime.
"Pe baza acestor rezultate economice, profitul brut inregistrat in anul 2006 ar putea fi de aproximativ 5 milioane de euro la o cifra de afaceri de 49,6 milioane de euro, in crestere totusi cu 2,86 la suta fata de anul anterior. Profitul brut va ajunge in 2006 la circa 15 milioane lei", a adaugat Mircea Banias. Compania deruleaza investitii pentru constructia unui terminal de barje, amenajarea Portului turistic Tomis, fluidizarea traficului in unele zone ale portului si constructia unei parcari. Investitiile au atins in acest an nivelul de 20 de milioane lei.
Traficul comercial prin porturile maritime romanesti a cunoscut o scadere in anul 2006, potrivit bilantului prezentat de conducerea Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime SA Constanta. Dir