Foarte multe dintre companiile româneşti nu cunosc legislaţia europeană şi nici nu au acces la sursele de informaţii care ar putea să le completeze acest gol. Doar multinaţionalelele şi firmele care au legături de afaceri cu mediul european au toate atuurile pentru a face faţă concurenţei. Soare V., proprietarul unui magazin de piese auto cu activitate în sudul ţării, spune că adunarea informaţiilor despre legislaţia UE este o problemă spinoasă. „Mai mergem şi
Foarte multe dintre companiile româneşti nu cunosc legislaţia europeană şi nici nu au acces la sursele de informaţii care ar putea să le completeze acest gol. Doar multinaţionalelele şi firmele care au legături de afaceri cu mediul european au toate atuurile pentru a face faţă concurenţei.
Soare V., proprietarul unui magazin de piese auto cu activitate în sudul ţării, spune că adunarea informaţiilor despre legislaţia UE este o problemă spinoasă. „Mai mergem şi noi pe un site, ne mai uităm ce zice fiscul, dar, în general, aşa e ceaţă şi cred că este cam peste tot.“ La firma Johnson Controls din Mioveni, spre exemplu, se cheltuiesc anual mai multe sute de milioane de lei pentru pregătirea angajaţilor, pentru participarea la cursuri şi pentru informare. „Firmele noastre nu cunosc legislaţia europeană adoptată şi nu au la îndemână toate instrumentele pentru a putea face rost de informaţii. Spre exemplu, din ce am constatat, doar trei-patru firme dintr-o sută cunosc prevederile Directivei serviciilor“, spune George Musliu, managing partner la compania de consultanţă Competition’s Consulting. „Cu excepţia multinaţionalelor, care au şi experienţa companiei-mamă, foarte puţine dintre firme cunosc prevederile legale privind concurenţa, ceea ce ar putea fi foarte costisitor la un anumit moment dat“, mai spune Musliu. „Am avut, dacă pot spune aşa, norocul de a pa