Aderarea la UE îi prinde pe oamenii de afaceri din România cu moralul foarte bun. Ei se numără printre cei mai optimişti dintre europeni. Totuşi, aderarea creează anumite spaime în rândul întreprinzătorilor, ei manifestând un optimism mai mic faţă de cel din urmă cu doi ani. Un spot publicitar difuzat recent spune cu ironie că românii se numără printre popoarele cele mai pesimiste din lume. Autorii reclamei „vând“ în final şi „elixirul“ optim
Aderarea la UE îi prinde pe oamenii de afaceri din România cu moralul foarte bun. Ei se numără printre cei mai optimişti dintre europeni. Totuşi, aderarea creează anumite spaime în rândul întreprinzătorilor, ei manifestând un optimism mai mic faţă de cel din urmă cu doi ani.
Un spot publicitar difuzat recent spune cu ironie că românii se numără printre popoarele cele mai pesimiste din lume. Autorii reclamei „vând“ în final şi „elixirul“ optimismului: o marcă de şampanie. Aderarea României la UE pare să fie, conform sondajelor, o astfel de licoare care te îmbată de optimism. Conform cercetării asociaţiei camerelor de comerţ europene, Eurochambres, optimismul în mediul de afaceri din România este de două ori mai mare decât cel înregistrat, în medie, în Uniunea Europeană. Astfel, 58,6% din respondenţii din ţara noastră cred că anul viitor afacerile vor merge mai bine, 29,3% cred că vor evolua la fel de bine ca în prezent şi numai 12% se aşteaptă la rezultate mai slabe decât în 2006. Numai în şase ţări (Bulgaria, Cipru, Danemarca, Lituania, Letonia şi Suedia) estimările întreprinzătorilor pentru anul viitor sunt mai pozitive decât cele ale românilor. Studiul a fost realizat pe 78.000 de firme de pe continent. Optimistă este şi conducerea Camerei de Comerţ a României. „Oportunităţile de afaceri din România sunt şi vor fi în creştere. Se vor majora în continuare veniturile po