Stimulate de conjunctura din acest an, când oferta locală a fost afectată de recolta slabă din 2005, importurile de vinuri au explodat. Astfel, pentru prima dată în istorie, în 2006, importurile au depăşit exporturile. În anul 2006, „campionii“ locali ai industriei vinului, Murfatlar, Cotnari, Jidvei şi SERVE, şi-au consolidat poziţia pe piaţă. Creşteri semnificative au înregistrat şi Cramele Recaş, Cramele Halewood şi Carl Reh Winery şi şi-au făcut sim
Stimulate de conjunctura din acest an, când oferta locală a fost afectată de recolta slabă din 2005, importurile de vinuri au explodat. Astfel, pentru prima dată în istorie, în 2006, importurile au depăşit exporturile.
În anul 2006, „campionii“ locali ai industriei vinului, Murfatlar, Cotnari, Jidvei şi SERVE, şi-au consolidat poziţia pe piaţă. Creşteri semnificative au înregistrat şi Cramele Recaş, Cramele Halewood şi Carl Reh Winery şi şi-au făcut simţită prezenţa câţiva producători noi, de nişă: Domeniile Coroanei, Segarcea, Casa DaVino Ceptura, Agricola Ştirbei.
Cu toate acestea, rămânem o piaţă imatură, după cum afirmă Basil Zârnoveanu, vicepreşedinte a două importante organizaţii profesionale din industria de profil: Asociaţia Producătorilor şi Exportatorilor de Vinuri (APEV) şi Organizaţia Naţională Interprofesională Vitivinicolă (ONIV).
„În ţările dezvoltate, se obişnuieşte să se bea mai puţin, dar de mai bună calitate, mai puţin vin alb şi mai mult roşu etc. În România, pe lângă tendinţa de scădere a consumului de vin, în favoarea berii şi spirtoaselor, piaţa are câteva particularităţi, cum ar fi: ponderea mare atât a autoconsumului, cât şi a vânzărilor de vin în afara circuitelor comerciale organizate; preponderenţa covârşitoare a vinurilor de masă, faţă de cele de calitate, cu denumire de origine