Considerată una dintre cauzele dezastrului din cinematografie, amânarea privatizării cinematografelor de stat s-a prelungit din cauza lipsei de strategie în domeniu şi a puternicei opoziţii a regizorilor din vechea gardă. Din totalul de 304 săli de cinematograf aflate în proprietatea privată a statului, un număr de 111 săli sunt închise, 99 sunt închiriate cu destinaţia schimbată, 62 sunt închiriate cu păstrarea activităţii de difuzare de film şi 36 de săli sunt folos
Considerată una dintre cauzele dezastrului din cinematografie, amânarea privatizării cinematografelor de stat s-a prelungit din cauza lipsei de strategie în domeniu şi a puternicei opoziţii a regizorilor din vechea gardă.
Din totalul de 304 săli de cinematograf aflate în proprietatea privată a statului, un număr de 111 săli sunt închise, 99 sunt închiriate cu destinaţia schimbată, 62 sunt închiriate cu păstrarea activităţii de difuzare de film şi 36 de săli sunt folosite direct de către Regia Autonomă a Distribuţiei şi Exploatării Filmelor RomaniaFilm (RADEF) pentru proiecţia de filme. Aşa arată ultima centralizare de la Ministerul Culturii, comunicată de Cornelia Paloş, consilierul secretarului de stat Ioan Onisei, cu atribuţii în cinematografie.
În economia generală a industriei cinematografice autohtone, ceea ce ar fi trebuit să fie principala verigă de distribuţie, cinematografele, practic, nici nu contează. Ca dovadă stă faptul că acestea contribuie la totalul Fondului Cinematografic Naţional cu un procentaj de numai 2,17%. Totalul încasărilor în cinematografe a fost, până în 10 decembrie 2006, de puţin peste 7 milioane de euro şi de 6,5 milioane pe întreg anul 2005, potrivit Agenţiei Champions.
Conform Registrului Cinematografiei, sunt active în prezent 94 de săli de cinema. Doar 36 dintre acestea sun