Vânzările de autoturisme noi în România înregistrează un ritm de creştere mult mai mare decât cel din Europa. Dacă în perioada ianuarie – noiembrie în UE s-au vândut cu 0,8% mai multe autoturisme decât în 2005, în ţara noastră piaţa a crescut cu 17,8%. Această evoluţie plasează România pe locul întâi între statele Europei Centrale şi de Est, devansând chiar şi Polonia, ţară cu o populaţie de aproape două ori mai numeroasă. Cu cele peste 233.000 de aut
Vânzările de autoturisme noi în România înregistrează un ritm de creştere mult mai mare decât cel din Europa. Dacă în perioada ianuarie – noiembrie în UE s-au vândut cu 0,8% mai multe autoturisme decât în 2005, în ţara noastră piaţa a crescut cu 17,8%.
Această evoluţie plasează România pe locul întâi între statele Europei Centrale şi de Est, devansând chiar şi Polonia, ţară cu o populaţie de aproape două ori mai numeroasă. Cu cele peste 233.000 de automobile noi vândute în primele 11 luni ale acestui an, România are o piaţă mai mare decât volumul cumulat în Norvegia, Islanda, Estonia, Letonia, Lituania şi Slovacia. Această dezvoltare rapidă are însă şi efecte negative. Creşterea cu 33,3% a importurilor de autoturisme din acest an adânceşte şi mai mult deficitul comercial al ţării noastre. Iar preferinţa românilor pare să fie clar în favoarea mărcilor din import. Potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România, anul acesta, pentru prima dată, s-au vândut mai multe automobile din import (123.395) decât din producţia autohtonă (109.792). În 2005 raportul era invers: automobile autohtone - 105.422 şi din import - 92.545.
În perioada amintită, cele mai bine vândute modele din import au fost Renault Clio (11.921 unităţi), Skoda Fabia (6.774) şi Renault Megane (6.088). Pe piaţa totală, însă, liderul rămâne Dacia