Va fi interesant de văzut cum, de la 1 ianuarie 2007, angajatorii îşi vor îndulci vocile şi exersa abilităţile de comunicare în relaţiile cu angajaţii sau, mai exact, cu reprezentanţii acestora. Şi aceasta nu pentru că patronul român va aprecia mai mult resursa umană şi va dori să aplice un stil de management participativ, ci pentru că legea, bat-o vina, îl va obliga la asta. Totul pleacă de la o prevedere a Codului muncii şi anume: „Art. 8. - (2) Pentru buna
Va fi interesant de văzut cum, de la 1 ianuarie 2007, angajatorii îşi vor îndulci vocile
şi exersa abilităţile de comunicare în relaţiile cu angajaţii sau, mai exact, cu reprezentanţii acestora.
Şi aceasta nu pentru că patronul român va aprecia mai mult resursa umană şi va dori să aplice un stil de management participativ, ci pentru că legea, bat-o vina, îl va obliga la asta.
Totul pleacă de la o prevedere a Codului muncii şi anume:
„Art. 8. - (2) Pentru buna desfăşurare a relaţiilor de muncă, participanţii la raporturile de muncă se vor informa şi se vor consulta reciproc, în condiţiile legii şi ale contractelor colective de muncă.“
Dar legea la care se făcea trimitere nu era legea de aprobare a Codului muncii, aşa cum s-ar putea crede. Este vorba de o lege proaspăt publicată şi anume Legea nr. 467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare şi consultare a angajaţilor şi care va intra în vigoare în 2007. Ce zice această lege? Nu mare lucru.
Codul muncii prevede deja, foarte explicit, care sunt obligaţiile angajatorului în acest sens şi anume:
• Să informeze salariaţii asupra condiţiilor de muncă şi asupra elementelor care privesc desfăşurarea relaţiilor de muncă;
• Să comunice periodic salariaţilor situaţia economică şi financiară a unităţii,