Se pare ca strategiile agentiilor de turism autohtone prin care si-au propus sa atraga clienti au dat roade. Astfel, asteptarile firmelor de turism in ce priveste vanzarea pachetelor pentru Craciun si Revelion au fost mult peste asteptari.
Abolut fundamentat daca tinem cont de faptul ca agentiile de turism au vandut aproximativ 70% din pachetele turistice de Craciun, in statiunile montane si pensiunile din mediul rural, iar toate locurile puse la dispozitie pentru Revelion au fost ocupate, a declarat, potrivit Realitatea TV, presedintele ANAT, Gheorghe Fodoreanu.
"In ceea ce priveste pachetele turistice de Craciun oferite de agentii in afara oraselor, adica in statiuni montane, balneare, precum si in locatii si pensiuni din mediul rural, vanzarile au atins nivelul de 60-70% din oferta", a declarat reprezentantul ANAT.
Venituri de 50 mil. euro
Acesta a mai spus ca, "dat fiind specificul cultural al Sarbatorilor de Craciun, cand oamenii mai stau si acasa, alaturi de familii, anul acesta, vanzarile de pachete turistice de Craciun au fost spectaculoase, depasind toate asteptarile". "Pentru Revelion, pachetele de vacanta oferite de agentiile de turism s-au vandut in proportie de 100%, iar toate locurile vor fi ocupate. Sarbatorile de iarna de anul acesta vor aduce castiguri spectaculoase pentru agentiile de turism, desi nu va pot oferi, inca, o cifra estimativa in aceasta privinta", a adaugat presedintele ANAT. In 2005, circa 100.000 de romani si-au petrecut vacanta de Craciun si Revelionul in locatii din Romania, pentru acest an ANAT estimand o crestere cu 5% a numarului acestora.
Astfel, potrivit asteptarilor asociatiei, in urma vanzarii pachetelor turistice pentru Craciun si Revelion, volumul total al incasarilor prestatorilor de astfel de servicii se va cifra la 50 de milioane de euro.
"Pentru toata perioada Sarbat