Intr-o privire retrospectiva, se pare ca etapa in care totul se intampla doar in Bucuresti si in cateva mari orase ale tarii a fost depasita. Astfel, pe parcursul ultimului an, nu doar Capitala a fost afectata de cresterea exploziva a sectorului de retail, ci si orasele de provincie, in general cele de marime medie, cu o populatie de 20.000-50.000 de locuitori. Segmentul pe care s-au axat marii retaileri in aceste regiuni a vizat vanzarile de produse in magazine de tip discount, acestea dovedind ca se pliaza perfect pe nevoile populatiei locale, ce dispune in general de venituri mici si medii.
Amplasate in zone circulate, magazinele de acest tip se disting de supermarketuri si hipermarketuri nu numai prin suprafata sensibil mai redusa, dar si prin aceea ca au la vanzare un numar limitat de produse, comercializate la preturi mai mici decat media pietei.
Cei trei mari jucatori care s-au remarcat in 2006 printr-o activitate prolifica pe scena retailului din provincie sunt reprezentati de Grupul Rewe Romania (prezent pe piata autohtona prin doua retele de magazine de tip discount, Penny Market si XXL Megadiscount), reteaua germana Plus si compania miniMax Discount.
Rewe: Retea de 150-200 magazine, cu 180-200 mil. euro
Prezente, in afara de Bucuresti, si in orase ca Targoviste, Buzau, Sibiu si Braila, magazinele XXL Megadiscount ale Rewe au suprafete de vanzare cuprinse intre 2.200 si 2.800 de metri patrati, fiecare unitate antrenand investitii de aproximativ 4 milioane de euro. Presupunand fiecare o investitie de circa 1,5 milioane de euro, unitatile Penny Market sunt amplasate in Craiova, Caracal, Calarasi, Tulcea, Constanta, Medgidia, Onesti, Barlad, Alexandria, Rosiorii de Vede, Ramnicu Sarat, Giurgiu, Ploiesti, Campina si Tecuci, Buftea, Fetesti, Gaesti si Targoviste. Vizand deschiderea anuala a cate doua magazine XXL Megadiscou