Piata media internationala a fost „zguduita” in 2006 de cateva tranzactii cu multe zerouri. Fie ca a fost vorba despre cursa pentru new media, unde Google s-a alaturat News Corp.
(trust detinut de magnatul australian Rupert Murdoch), cumparand cel mai popular site de continut generat de utilizatori, sau despre piata TV europeana, marile companii au cheltuit miliarde pentru viitorul mass-media.
Reteaua germana ProSiebenSat.1 a fost adjudecata pentru 5,6 miliarde de euro, iar Clear Channel, cea mai mare agentie de publicitate outdoor din lume, a costat nu mai putin de 26,7 miliarde de dolari. Celebrul grup Reader’s Digest si-a schimbat la randu-i proprietarul. Cele mai rasunatoare afaceri media din 2006 s-au petrecut in ultimul trimestru al anului.
Afacerea „GooTube”
Chad Hurley, 29 de ani, si Steven Chen, 27 de ani, au lansat celebrul serviciu video on-line YouTube intr-un garaj din California, acum 22 de luni: o poveste de succes clasica pe piata IT americana, ca in cazurile Microsoft sau Google.
Cei din urma nu au ramas indiferenti la succesul paginii web, astfel ca, pe 11 octombrie, gigantul american a scos din „buzunar” 1,65 miliarde de dolari pentru a beneficia de potentialul YouTube.
Profilul site-ului a crescut aproape imediat pe piata media americana. In seara acordului cu Google, companiile Universal Music (Vivendi), Sony BMG si reteaua de televiziune CBS anuntau ca au semnat contracte cu YouTube pentru a furniza clipuri sub licenta in schimbul unei parti din profiturile publicitare.
In toata lumea, oamenii urmaresc clipuri pe YouTube de aproximativ 100 de milioane de ori pe zi. La fiecare 24 de ore, 65.000 de noi clipuri ajung pe pagina web. Mai mult, aproximativ 60a din videoclipurile vazute pe internet la nivel mondial apartin de YouTube.
Initiativa Google a fost o confi