In timp ce filmul romanesc cu cel mai mare succes comercial in 2006, "Legaturi bolnavicioase", a avut circa 22.000 de spectatori, in Cehia, o productie locala a vindut 250.000 de bilete, iar in Polonia, sapte filme au trecut de pragul de 200.000 de spectatori. Filmele despre Papa si o serie de comedii romantice au avut rezultate remarcabile la box office in Polonia, iar comediile au atras publicul la cinema in Ungaria si Cehia, intr-un an in care productiile locale au avut incasari bune in Europa Centrala, relateaza Variety. In Polonia, pragul de 200.000 de spectatori a fost trecut de sapte filme din aceasta tara - o adevarata performanta fata de anii trecuti. Mai ales comediile romantice au fost foarte populare: un film de Ryszard Zatorski a cumulat 1,6 milioane bilete vindute, in timp ce un film de Denis Delic a inregistrat 1,2 milioane de intrari. Succesul spectaculos al filmelor biografice poloneze despre regretatul Papa Ioan Paul al II-lea este adeverit de doua productii: "John Paul II", cu Jon Voight, lansata in martie, si "Karol - the Pope, the Man" de Giacomo Battiato, in noiembrie. In Ungaria, eroii nationali s-au dovedit, de asemenea, puncte de atractie pentru spectatori. Drama "Children of Glory" a avut cele mai bune rezultate in box office-ul maghiar. Filmul a incasat 1,5 milioane de dolari numai in primele trei saptamini de la premiera. Produs de Andy Vajna, "Children of Glory" se desfasoara pe fundalul Revolutiei maghiare de la 1956 si spune povestea unei lupte istorice intre echipele de polo pe apa din Ungaria si URSS la Olimpiada din '56. Publicul maghiar a fost interesat si de "Just Sex and Nothing Else" (1,73 milioane de dolari), "Glass Tiger 2" (1,4 milioane de dolari), "One Skirt and a Pair of Trousers" (1,2 milioane de dolari) si "Young, Dumb and Full of Love" (aproape 600.000 de dolari). Comediile au fost si pe placul spectatorilor cehi. Karel J