Povestea lui Larry Page si Sergey Brin � multimiliardarii care poarta pantaloni scurti si care au fondat o companie care a depasit capitalizarea bursiera a General Motors sau Ford
In 1999, cand ideea de Internet era pe buzele tuturor, doi pusti de 25 de ani isi propuneau sa realizeze un computer la fel de complex ca acela din Star Trek, care sa dea intotdeauna raspunsul exact la orice fel de intrebare. Si asta in numai o fractiune de secunda.
Parea putin probabil ca Page si Brin vor reusi in ceea ce isi propun. Principalul lor competitor � Yahoo! Inc � era deja o companie redutabila, cu rezultate financiare solide si care avea cativa ani buni de experienta pe piata. Ceea ce � in lumea extrem de dinamica a Internet-ului � poate insemna enorm.
Si-au dat insa seama ca exista posibilitati enorme de a imbunatati experienta de cautare online. Primele motoare de cautare, care sortau paginile pe baza analizei cuvintelor cheie si a pozitiilor lor in document, se dovedeau depasite odata cu expansiunea web-ului.
Cei doi au gasit, ca posibil raspuns, solutia de a lua in calcul miliardele de linkuri intre paginile web. Logic, Page si Brin considerau ca este mult mai probabil ca o pagina catre care alte 500 fac referire sa fie mai relevanta decat una indicata de doar 5 alte pagini. Cu alte cuvinte: au transformat cautarea pe Internet intr-un urias concurs de popularitate.
Acum, Google este o companie cu peste 3,000 de angajati, care a indexat peste 8 miliarde de pagini de Internet si ale carei servere suporta zi de zi peste 650 milioane de cautari. Este un fenomen, a intrat in viata noastra cotidiana, este folosit ca si verb (�to google smthg.� insemnand �a cauta ceva pe Internet� - evident, folosind Google).
Dar succesul atrage dupa sine si multe provocari. Valoarea actiunilor Google a crescut enorm, atingand aproape 200 USD. Capitalizarea sa b