Sarbatorile de iarna nu constituie un impediment in comertul cu arta pentru casele de licitatii din Europa. Mai ales cand afluxul turistilor este foarte mare - un motiv in plus pentru tranzactii la "cota inalta". Sfarsitul lui decembrie a fost marcat de beneficii substantiale inregistrate in cadrul vanzarilor de la licitatiile Drouot. O pictura de Camille Corot (1796-1875) "Luzancy. Petites Maisons au bord de l'eau", ulei pe panza, 26 x 35 cm, pictata intre 1871-1872, estimata intre 50.000 si 70.000 euro, a fost adjudecata la 156.432 euro. De asemenea, un tablou semnat de Alfred Sisley (1839-1899), intitulat "Le coup de vent, Matin de Mai" (ulei pe panza, 73 x 59 cm), executat spre 1890, estimat intre 600.000 si 800.000 euro, a fost adjudecat pentru 2.262.242 euro, in timp ce un ulei pe panza, cu dimensiunile 89x130 semnat de Pablo Picasso (1881-1973), "Homard et chat sur la plage", estimat intre 4.000.000 si 6.000.000 euro, a fost achizitionat la 4. 331.952 euro.
Pasiunea pentru arta si implicit comertul cu opere de arta, generator de castiguri impresionante, constituie mobilul care-i dinamizeaza pe cei implicati in fenomenul pietei de arta din Europa. Printre acestia se afla si Claude Aguttes, unul din cei 110 “commissaires-priseurs” (seful licitatiei, intr-o traducere aproximativa) care, fiind actionari la Drouot S.A., pot controla si decide actiunile de management ale celebrului spatiu de vanzari la licitatie din Paris si a nu mai putin invidiatei publicatii Gazette de Drouot care, prin cele 60.000 de exemplare difuzate in intreaga lume, determina pulsul pietei de arta europene. Cel care se defineste singur ca fiind «cel mai mare dintre micii “commissaires-priseurs” sau cel mai mic dintre cei mari» s-a nascut in urma cu 55 de ani in Auvergne, un tinut renumit in bancurile franceze ca fiind populat de oameni extrem de zgarciti. De unde, probabil, si succesul