La cele 200 de mii de mărci naţionale înregistrate în prezent la OSIM, după aderare se vor adăuga alte 600 de mii de mărci comunitare. Specialiştii susţin că „ciocnirile“ dintre cele două armate de mărci, autohtone şi europene, se vor solda cu numeroase procese. În iunie 2006, compania Oltchim Râmnicu Vâlcea solicita Oficiului pentru Armonizarea Pieţei Interne (OHIM), autoritatea ce reglementează domeniul proprietăţii industriale în UE, înregistrarea denum
La cele 200 de mii de mărci naţionale înregistrate în prezent la OSIM, după aderare se vor adăuga alte 600 de mii de mărci comunitare. Specialiştii susţin că „ciocnirile“ dintre cele două armate de mărci, autohtone şi europene, se vor solda cu numeroase procese.
În iunie 2006, compania Oltchim Râmnicu Vâlcea solicita Oficiului pentru Armonizarea Pieţei Interne (OHIM), autoritatea ce reglementează domeniul proprietăţii industriale în UE, înregistrarea denumirii conservelor Râureni drept marcă comunitară (scuze pentru cacofonie!). Astfel, numele sub care sunt comercializate produsele fabricii de conserve, deţinută de Oltchim, va fi marcă înregistrată în toate ţările Uniunii, începând cu 1 ianuarie 2007. Cu alte cuvinte, marca Râureni va fi protejată în 27 de ţări.
Din acest an, România adoptă sistemul de mărci comunitare. Astfel, cele 200.000 de mărci naţionale înregistrate la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) vor intra în competiţie (şi chiar conflict) cu cele 600.000 de mărci existente în UE. Potrivit reprezentanţilor OSIM, deschiderea „porţilor“ pentru mărcile comunitare va avea două consecinţe imediate pe piaţa românească. Primul efect: vor izbucni cu siguranţă litigii între titularii de mărci similare. Ştefan Cocoş, şeful departamentului mărci din cadrul OSIM, confirmă: „Adoptarea de către România a sistemului de