Aşa cum s-a întâmplat şi în ţările vecine, în România sunt aşteptaţi, după aderare, sute de competitori străini, care vor veni cu tarife mai mici, mai ales pe domeniile în care asigurătorii români nu au foarte mare experienţă. În afara ţării, românii pot găsi preţuri de câteva ori mai mici pentru asigurarea managementului sau a iahturilor, de exemplu. În următorii doi ani, sunt aşteptate pe piaţa românească ofertele a peste 300 de companii noi de asigurare di
Aşa cum s-a întâmplat şi în ţările vecine, în România sunt aşteptaţi, după aderare, sute de competitori străini, care vor veni cu tarife mai mici, mai ales pe domeniile în care asigurătorii români nu au foarte mare experienţă.
În afara ţării, românii pot găsi preţuri de câteva ori mai mici pentru asigurarea managementului sau a iahturilor, de exemplu. În următorii doi ani, sunt aşteptate pe piaţa românească ofertele a peste 300 de companii noi de asigurare din afara ţării. „Tot ce va trebui să facă pentru a opera aici este să notifice Comisia de Supraveghere a Asigurărilor“, explică Angela Toncescu, preşedintele CSA. Clienţii vor fi convinşi uşor să se asigure în străinătate, când li se vor oferi preţuri mai mult decât competitive la asigurări considerate de nişă în România, dar testate de zeci de ani în ţările occidentale. În primul an şi jumătate de la ultima lărgire a UE, 324 de noi asigurători au notificat intenţia de vinde poliţe în Ungaria, 220 în Slovenia şi 329 în Slovacia.
Totuşi, industria asigurărilor va fi una dintre cele mai puţin afectate de aderare şi de libera circulaţie a serviciilor, datorită unei particularităţi interne. Piaţa românească de asigurări generale este formată în proporţie de peste două treimi din poliţele auto, adică CASCO, RCA şi Carte Verde. „Pentru a fi desfăşurate în bune condiţii, aceste tipuri de asigur