Pe o piata romaneasca de retail dominata in mod evident de cativa jucatori majori, dintre care francezii (lanturile de magazine Carrefour si Cora) si germanii (retelele Billa, Metro) detin controlul, se pare ca nici segmentul de bricolaj nu face exceptie de la acest tipar. Cunoscand un avant sustinut pe parcursul anului ce tocmai s-a incheiat, sectorul centrelor comerciale de tip do-it-yourself - ce ne aparea, pana de curand, in aceeasi perspectiva duopolista (cele doua extreme fiind reprezentate, iarasi, de nemti - magazinele Praktiker - si francezi - lantul Bricostore) - a fost marcat de intrarea unor noi actori: francezii de la Mr. Bricolage si austriecii de la bauMax.
Detinand pana la ora actuala un numar de sapte magazine de gen in intreaga tara, dintre care patru sunt localizate in Bucuresti (Militari, Pantelimon, Orhideea si Baneasa), iar celelalte trei in Brasov, Constanta si Ploiesti, lantul francez Bricostore este prezent pe piata romaneasca incepand cu anul 2002. Ritmul dezvoltarii cunoscute pana acum de companie nu face altceva decat sa confirme, conform unor informatii oficiale publicate pe site-ul www.icomunicate.ro, intentia de expansiune a companiei pe piata locala, aceasta avand in plan cel putin doua lansari pe an. In anul 2006, cea mai importanta deschidere Bricostore a fost reprezentata de centrul comercial din Baneasa, plasat in cadrul complexului Feeria (cel mai mare centru comercial din sud-estul Europei), noua locatie Bricostore avand o suprafata de 14.000 de metri patrati.
Praktiker, investitii de circa 140 mil. euro in Romania
Intrat pe piata romaneasca de bricolaj in 2002, lantul Praktiker a cunoscut, pe parcursul anului 2006, cea mai dinamica evolutie a sa, un numar de cinci magazine (Targu-Mures, Satu-Mare, Braila, Bucuresti-Vitan si Baia Mare) alaturandu-se retelei de 11 locatii deja existente ale companie