Inceputul de an 2007 aduce proprietarilor de masini taxe marite. Impozitul asupra mijloacelor de transport inregistreaza cresteri substantiale pentru autovehiculele cu motoare puternice. In plus, a fost introdusa taxa speciala la prima inmatriculare, menita sa descurajeze importurile de masini second hand.
Asadar, din acest an s-a modificat modul in care se calculeaza taxa asupra mijloacelor de transport. Anul trecut, aceasta se determina in functie de capacitatea cilindrica prin inmultirea fiecarei grupe de 500 de centimetri cubi din aceasta grupa cu o valoare impozabila corespunzatoare. Pentru autoturismele cu o capacitate cilindrica de pina la 2.000 de centimetri cubi (inclusiv), valoarea impozabila era de 7 lei pentru fiecare 500 cmc, iar pentru motoare mai mari de 2.000 de centimetri cubi, aceasta urca la 9 lei.
In conditiile noului Cod fiscal, impozitul se calculeaza pentru fiecare 200 de centimetri cubi sau fractiune din aceasta valoare. In plus, grila de impozitare a devenit mai complexa. Pentru autoturismele cu o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 de centimetri cubi, valoarea impozitului este de 7 lei pentru fiecare 200 de centimetri cubi sau fractiune.
De exemplu, taxa pentru un Logan cu motor de 1.390 de centimetri cubi este in acest an de 49 de lei (fata de 21 de lei in 2006) si de 56 lei pentru un Logan de 1.600 de centimetri cubi sau un CIELO de 1.500 de centimetri cubi.
In schimb, fiecare grupa de 200 de centimetri cubi are un impozit de 15 lei pentru autovehiculele cu motoare intre 1.600 si 2.000 de centimetri cubi, 30 de lei - intre 2.600 si 3.000 de centimetri cubi si 120 de lei pentru motoare mai mari de 3.000 de centimetri cubi.
Astfel, masinile cu motoare puternice vor fi impozitate mai sever. De exemplu, posesorul unui Volkswagen Passat cu motor de 1,9 litri trebuie sa plateasca un impo