Prin ce s-au remarcat pana la finele lui 2006 cei patru giganti IT Google, Yahoo, Apple si Microsoft si ce se asteapta incepand cu anul acesta? Un parteneriat sau o fuziune intre marii jucatori sunt cele mai posibile din punct de vedere strategic in 2007
Google a devenit echivalentul online al McDonalds, un brand care a intrat in limbajul nostru curent si care pare a fi prezent peste tot in jurul nostru. Compania care detine cel mai mare motor de cautare a avut un an aglomerat prin largirea serviciilor din portofoliu dar si a zvonurilor pe marginea unor posibile aliante si preluari. Mai mult, discutiile despre rivalitatea cu gigantul Microsoft nu au contenit.
Google a incins anul trecut lupta pe piata din China prin decizia de a vinde actiunile detinute in cadrul companiei rivale in domeniul cautarilor Baidu.com.
Google, lansari pe banda rulanta
Lansat initial doar ca motor de cautare, Google s-a extins in ultimul timp pe o serie de sectoare online diferite, una din primele initiative din 2006 fiind reprezentata de lansarea unui calendar prin care utilizatorii au posibilitatea sa-si programeze cele mai importante evenimente, dar si de a le impartasi cu altii impatimiti ai Google. Noul serviciu ofera o interfata �drag-and-drop�, dar si abilitatea de a vizualiza calendarul pe intervale de timp ce variaza intre o zi si o luna, in acelasi timp.
Nate Elliott, analist in cadrul companiei de consultanta Jupiter Research, nu este convins de eficienta acestei strategii de a lansa pe banda rulanta noi produse si servicii. 'Aici este vorba de ceea ce eu numesc o strategie riscanta in ceea ce priveste lansarile de produse. Cred ca cei de la Google lanseaza chiar orice si nu urmaresc beneficiile comerciale ale acestor noutati. In fapt, ei au dat lovitura numai prin inovatia cautarii online', apreciaza Elliott.
Probabil cea mai interesanta muta