Ceea ce pana acum cativa ani parea sa fie doar o poveste continua sa se adevereasca cu fiecare luna scursa. Lumea auto mondiala, a devenit o certitudine, nu mai apartine americanilor, ci a trecut sub tutela producatorilor de masini din Asia, fie ca este vorba de Japonia sau China.
Acest lucru se vede in cifrele vanzarilor gigantilor auto din Statele Unite, General Motors si Ford Motor. Daca in noiembrie 2006 Toyota Motor, al doilea mare producator auto la nivel mondial, in functie de vanzari, a reusit sa se claseze pe locul secund intr-un top al vanzarilor de masini si camioane de tonaj mic, pe piata din Statele Unite, inaintea Ford, luna decembrie a fost la fel de dezamagitoare pentru GM si Ford.
In decembrie 2006, vanzarile General Motors si Ford Motor, pe piata americana, s-au "dezumflat" cu 13 procente, din cauza cererii in scadere pentru pickup truck-uri si SUV-uri. Astfel, industria auto americana a cunoscut primul declin anual din 2003 si pana in prezent. De cealalta parte, japonezii de la Toyota Motor au reusit sa vanda cu 12 la suta mai multe masini.
Ultima luna a anului 2006 a insemnat pentru GM a saptea perioada consecutiva de scadere a vanzarilor. Actiunile companiei au avut si ele de suferit, cotatia titlurilor companiei americane decelerand cu 4,1%. In decembrie, GM a vandut, in total, 341.327 de masini si camioane, Ford - 233.621 de unitati, iar Toyota - 228.332, potrivit Bloomberg.
Vanzarile DaimlerChrysler au scazut cu un procent in decembrie, comparativ cu perioada similara din 2005, in timp ce Nissan Motor a vandut cu 0,6% mai multe autovehicule. Vanzarile Honda Motor s-au diminuat cu 0,8%.
"Statele Unite reprezinta o piata slaba pentru camioane si pentru SUV-uri, acest lucru fiind vizibil in activitatea companiilor autohtone", a declarat Jesse Toprak, director al Edmunds.com. "Multi cumparatori se orienteaza catre mas