Greu de sancţionat, apărată de un contract cu clauze avantajoase, firma care are în grijă sistemul apă-canal din Bucureşti se pricepe mai degrabă la scuze decât la desfundat canale în contract.
Curăţarea canalelor, la coada priorităţilor
"Luni seara, la ora 23.00, eram în stradă să verific dacă Apa Nova a vidanjat canalele înfundate. E puţin jenant ştiind că acest serviciu trebuia făcut înainte să se strângă apa", susţine viceprimarul Răzvan Murgeanu, vizibil deranjat de prestaţia concesionarului serviciului de apă-canal. Murgeanu a mai precizat că nu acceptă scuzele de genul "canalizarea e dimensionată prost". Cu atât mai mult cu cât "la semnarea contractului, Apa Nova ştia ce preia", a adăugat viceprimarul general.
Apa Nova nu dă socoteală nimănui
Agenţia de Reglementare a Serviciilor de Apă-Canal din Capitală (ARBAC), înfiinţată de municipalitate pentru monitorizarea Apa Nova, susţine afirmaţiile lui Murgeanu. Mai mult, directorul adjunct al ARBAC, Radu Dumitrescu, susţine că datoria concesionarului serviciilor de apă şi canalizare sunt de a menţine în funcţiune sistemele de canalizare. Prin contractul de cancesiune, Apa Nova este responsabilă de rezolvarea problemelor din sistem. "Ei ştiau că preiau un sistem cu pante greşite şi pot spune că până acum nu au prezentat clar un raport în detaliu despre investiţiile făcute pentru eliminarea problemelor din zonele deficitare", a declarat, pentru Adevărul, directorul adjunct al ARBAC, Radu Dumitrescu.
Bucureştenii aruncă, nimeni nu curăţă
Oficialii Apa Nova pun inundaţiile pe seama societăţilor de salubrizare şi pe proasta educaţie a unor bucureşteni. "Pungile de apă formate miercuri în Capitală au apărut, în primul rând, din cauza gurilor de canal blocate de diverse mizerii sau gunoaie aruncate de cetăţeni", a afirmat directorul de comunicare al Apa Nova, Giovana Soare. Un alt dir