Mai mult decât un duel intre constructori, Raliul Dakar, al carui start este programat astazi, la Lisabona, va beneficia, atât la categoria auto, cât si la moto, de „batalii“ homerice intre piloti, in sânul echipelor Mitsubishi si KTM, care si-au impartit succesele in ultimii sase ani. La cele doua categorii, detinatorii titlului de anul trecut, Luc Alphand si Marc Coma, vor fi nevoiti sa se dueleze in primul rând cu coechipierii lor pe parcursul celor 4.903 kilometri ai probelor speciale. Alaturi de Luc Alphand, care a triumfat la sectiunea auto in 2006, echipa oficiala Mitsubishi va alinia trei echipaje care vizeaza victoria finala. Cel mai serios pare cel in care se gaseste Stephane Peterhansel, care se simte la Dakar ca la el acasa, având in palmares opt victorii, dintre care doua la sectiunea auto. Peterhansel a avut insa ghinion anul trecut. Alt fost campion la Dakar in cursa pe doua roti, Nani Roma, clasat al treilea in 2006, va concura acum la clasa auto. Tot aici va lua startul si mai experimentatul Hiroshi Masuoka (Japonia), care si-a trecut in cont doua succese, in 2002 si 2003. Doi constructori germani spera in acest an sa puna capat suprematiei japoneze care conteaza pe un palmares impresionant. Volkswagen se va baza pe „rallymanul“ Ari Vatanen, cvadruplu câstigator, si pe Carlos Sainz, care si-a adjudecat patru probe speciale anul trecut, la debutul sau in competitie, si nu trebuie uitat nici Giniel De Villiers, cel care s-a luptat anul trecut pâna in ultimul moment cu Luc Alphand. In schimb, cei de la BMW se bazeaza pe ambitia lui Jutta Kleinschmidt, pe determinarea lui Nasser Al Attiyah, un pilot din Qatar, si pe nebunia lui Guerlain Chicherit, un fost practicant al schiului extrem. KTM, greu de detronat Daca la sectiunea auto exista posibilitatea ca Mitsubishi sa poata fi detronata, suprematia constructorului austriac KTM la motociclete pare imposibi