Lupta pe piata auto se ascute. Liberalizarea importurilor de masini rulate, dar si scaderea pretului la masinile noi importate vor concura puternic producatorul de autoturisme Dacia. In timp ce vanzarile scad pe piata interna, exporturile, in special in Europa, sunt in crestere.
Producatorul autohton a trecut la cucerirea pietelor externe. Lupta pe piata auto se ascute. Liberalizarea importurilor de masini rulate, dar si scaderea pretului la masinile noi importate vor concura puternic producatorul de autoturisme Dacia. In timp ce vanzarile scad pe piata interna, exporturile, in special in Europa, sunt in crestere.
Automobile Dacia a vandut 107.669 de autoturisme anul trecut in Romania, cu 5% mai putin decat in 2005, insa vanzarile uzinei romanesti pe plan mondial au crescut cu 19%, pana la 83.000 de masini. Cu tot cu exporturi, vanzarile Dacia au totalizat 196.592 de unitati, din care 184.571 au fost Logan, iar celelalte de 11.841 au fost vehicule utilitare. Fata de 2005, vanzarile Dacia pe plan mondial au crescut cu 19,6%, pe fondul cresterii puternice a exporturilor care aproape s-au dublat, ajungand la peste 83.000 de masini. Singurul model exportat a fost Logan, iar Europa Occidentala a fost principala destinatie de export, cu 40% din totalul inmatricularilor. In clasamentul pe tari, prima pozitie este detinuta de Franta, cu 18.742 de Loganuri vandute in 2006, urmata de Algeria (8.573 de unitati), Turcia (7.356 de unitati), Spania (6.483 de unitati) si Germania (6.361 de unitati).
PIETE EXTERNE. In afara de uzina din Romania, grupul Renault mai produce Logan in Maroc, Rusia si Columbia, iar in aceste doua piete modelul este comercializat sub sigla Renault. Vanzarile modelului Logan pe plan mondial au ajuns la 247.000 de unitati, daca se iau in calcul si pietele pe care modelul se vinde sub sigla marcii franceze, se precizeaza in raportul Ren