Spectatorii văd piesa prin uşi închise şi găuri în scenografie Un "haiku" pe scenă. O întâlnire între Est şi Vest, între o Japonie conservatoare şi una modernă, în care tehnologia a devenit zeitate. O piesă nejucată pe scenele europene. Un scriitor controversat, care şi-a hrănit inspiraţia din propriile experienţe de viaţă. "Arborele Tropicelor", de Yukio Mishima, a avut premiera ieri, la Teatrul Naţional "Vasile Alecsandri" din Iaşi. În sala Studio "Teofil Vâlcu" au încăput doar 70 de persoane. Pe 7, 22 şi 23 ianuarie, publicul este aşteptat din nou la un spectacol surprinzător. Montat de regizorul Alexander Hausvater, textul lui Mishima redă viziunea acestuia despre clasicism în teatru. Aici, erotismul şi violenţa se întrepătrund firesc. "Spectacolul este făcut într-o instalaţie absolut specială, care nu s-a mai făcut în România şi în care un public foarte restrâns vede totul prin găuri, prin panouri, prin uşi închise. Este vorba despre o familie total deviată care se închide într-o casă pentru a-şi trăi relaţiile până la sfârşit şi în care copiii vor să-şi omoare părinţii", spune Alexander Hausvater. Piesa aduce aminte de marile tragedii greceşti. "O întâlnire dintre trei lumi diferite, făcută doar pentru 70 de oameni, care sunt invitaţi să se închidă într-un spaţiu cu aceste personaje, pentru a trăi îndeaproape viaţa lor, nu ca spectatori, ci ca martori activi. Actorii închid uşile, dar, dintr-odată, uşile devin transparente şi fiecare poate vedea prin ele. Pe undeva, oamenii îşi trăiesc viaţa lor privată, dar ştim că vor trebui să mărturisească despre ea, cuiva, la un moment dat, ori că se va afla, ori că vor vorbi la tribunal, ori că vor da socoteală în faţa lui Dumnezeu. Aşa că ei trăiesc şi, în acelaşi timp, mărturisesc", spune Alexander Hausvater. Autorul japonez a intersectat în piesă marile lui revelaţii despre fascinaţia exotică a vieţii. "Autorul a tr