Rick Wagoner, directorul general executiv al gigantului auto american General Motors, nu este dispus sa renunte la titlul de cel mai mare producator auto detinut de compania sa, in favoarea japonezilor de la Toyota Motor, chiar daca niponii "infuleca" o cota de piata din ce in ce mai mare. In 2006, vanzarile producatorului auto american au scazut pana la pragul de 9,10 milioane de unitati, la nivel mondial, comparativ cu cele 9,17 milioane de masini vandute in 2005, a declarat joi Wagoner, citat de Bloomberg. Toyota anunta anterior ca, anul trecut, vanzarile sale au crescut cu opt procente, la 8,8 milioane de vehicule. Niponii estimeaza ca vor vinde circa 9,34 de milioane de masini in 2007. "Vom lupta pentru a ne pastra pozitia, si daca o vom pierde intr-o buna zi, vom lupta pentru a ne-o recapata", a afirmat Wagoner. Wagoner, in varsta de 53 de ani, se bazeaza pe majorarea productiei si pe cresterea vanzarilor din exteriorul Statelor
Unite ale Americii, pentru a putea face fata costurilor de restructurare si micsorarii cererii de masini de pe piata americana. Pentru a doua oara, General Motors a reusit sa vanda mai multe unitati in afara Statelor Unite. Cifrele arata ca, in 2006, 55% dintre vanzarile companiei americane au fost in exteriorul pietei americane, iar in 2005, 51%. Anul trecut, vanzarile GM au accelerat in America Latina, Orientul Mijlociu si regiunile Asia-Pacific, dar nu au putut compensa declinul de 8,4% din Statele Unite, a afirmat Wagoner. In ultimele 7 trimestre, GM a inregistrat pierderi in valoare totala de peste 13 miliarde de dolari. Rick Wagoner a incercat sa reduca forta de munca, productia si alte costuri in America de Nord in incercarea de a redresa profitabilitatea companiei.
Capacitate de productie suficienta pentru a rezista Toyota
CEO-ul companiei americane a precizat ca GM dispune de o capacitate de pro