Eliminarea barierelor comerciale, armonizarea taxelor si aplicarea normelor si reglementarilor privind igiena alimentara, odata cu integrarea in Uniunea Europeana (UE), vor imbunatati si eficientiza activitatile comerciale in Romania, au declarat oficiali ai Metro Group.
Compania, care si-a oprit deocamdata extinderea pe piata romaneasca, dupa ce a atins pragul stabilit de un magazin la un milion de locuitori, considera ca integrarea va determina o crestere a cererii de produse si servicii pe piata din Romania. In plus, aderarea la UE va determina o dezvoltare semnificativa a activitatii de comert en gros, iar industria va beneficia, in mod substantial, de o crestere a puterii de cumparare.
Cel mai mare lant cash & carry din Romania, care detine 23 de unitati in toate marile orase ale tarii, isi va orienta resursele financiare si manageriale catre consolidarea unitatilor de distributie deja existente.
"2006 a fost un an al consolidarilor magazinelor deja existente, proces care a fost demarat deja in cadrul centrelor din Bucuresti - Militari, Brasov si Timisoara. Sumele alocate acestei actiuni variaza intre 4 si 4,5 milioane de euro pentru fiecare magazin", a declarat directorul general al Metro Romania, François Oliver. "Avem deja un numar mare de magazine in Romania, urmeaza procesul de remodelare", a mai afirmat Oliver, subliniind ca anul acesta vor fi reamenajate centrele cash & carry din Suceava, Constanta si Cluj.
Potrivit reprezentantilor companiei, mediul de afaceri din noile tari membre este asteptat sa se imbunatateasca, prin intrarea in UE. In ultimii ani, mediile economice din Europa de Est au inregistrat deja rate impresionante de crestere a PIB si a puterii de cumparare. Diverse previziuni raporteaza ca aceasta tendinta va fi accelerata de aderarea la UE. Sporirea concurentei si libera circulatie a bunurilor, persoanelor si capita