GfK Romania a castigat licitatia organizata de CNA pentru stabilirea companiei care va masura audientele posturile de televiziune din Romania in urmatorii patru ani.
Pretentiile financiare ale GfK sunt de 7.9 milioane de euro, cu un million mai putin fata de contracandidatii de la TNS-AGB. La licitatie au participat 3 competitori : TNS-AGB International, actualul furnizor de date de audienta, Mediaresearch din Republica Ceha si GfK- Romania.
Presedintele Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientei (ARMA), Lucia romaniuc, a declarat ca oferta Gfk a fost mai buna atat din punct de vedere finaciar car si din punct de vedere tehnic.
Numarul de gospodarii monitorizate va creste pana la 1200 fata de doar o mie in prezent, urmand ca Gfk sa monitorizeze si audientele inregistrate in hoteluri cluburi si orice alt spatiu dotat cu televizoar.
In prezent datele de audienta tv sunt realizate de compania TNS-AGB International, aflata intr-un litigiu cu Asociatia Romana de Masurare a Audientei, pe motiv ca datele oferite ar fi eronate.
Comisia care a analizat ofertele a fost formata din cinci membri CNA, cinci oficiali din cadrul televiziunilor si cinci reprezentanti ai agentiilor de publicitate.
Cotele de audienta inregoistrate sunt oferite, contra cost, Asociatiei Romane de Masurare a Audientei(ARMA), organizatie care reuneste aproximativ 60 de membri si al carei comitet director e format din reprezentantii a patru televiziuni, trei advertiseri si doua agentii de publicitate.
Probleme mari cu cifrele
In anul 2005 un audit intern comandat de ARMA companiei Centre D’etude Des Supports De Publicite (CESP) din Franta a scos la iveala o serie de probleme care ar fi putut altera rezultatele masuratorilor.
In principiu, rezultatele audientei se stabilesc prin montarea unor dispozitiv