O firma a familiei Voiculescu a fost sponsorizata de Loterie, companie condusa de un membru al Partidului Conservator, desi legea interzice expres asemenea finantari. O asociatie obscura a fost folosita ca intermediar.
Saptamina financiara SRL, editorul saptaminalului omonim si apartinind familiei Voiculescu, a beneficiat, la sfirsitul anului trecut, de o sponsorizare de 15.000 de euro din partea Loteriei Romane, pentru sprijinirea proiectului „Marci romanesti de succes“.
Potrivit Legii nr. 32/1994, privind sponsorizarea, o companie cu capital majoritar de stat - cum e Loteria Romana, unde statul detine 80% din actiuni - nu poate sa sponsorizeze o societate cu capital privat.
Aceeasi lege permite insa companiilor cu capital majoritar de stat sa sponsorizeze asociatii si fundatii, pentru sustinerea activitatilor pe care acestea le desfasoara conform statutului lor. In consecinta, „Saptamina Financiara“ a recurs la colaborarea cu o asociatie obscura, Generatia Mileniului III, care a formulat cererea de sponsorizare catre Loteria Romana.
Cererea a fost inregistrata la secretariatul Loteriei pe 2 octombrie 2006 si a fost aprobata de catre membrii AGA opt zile mai tirziu. Cei 15.000 de euro au fost cheltuiti de catre „Saptamina Financiara“ pentru organizarea evenimentului de lansare a catalogului „Marci romanesti de succes“, ce a avut loc pe 16 octombrie, la Ateneul Roman.
Ghervasuc: „Noi am sponsorizat o asociatie“
Intrebata in legatura cu aceasta sponsorizare, Liliana Ghervasuc, presedinta Loteriei Romane, ne-a declarat: „Noi am sponsorizat o asociatie, nu o firma privata. Pe noi ne-au contactat reprezentantii Asociatiei Generatia Mileniului III, iar daca ei au transferat banii catre o firma privata, pe noi nu ne mai intereseaza. Ei raspund pentru banii pe care i-au primit“.
Conform cereri