rapidă către acumulare de forţe şi în media. Marile grupuri de media evoluează, după părerea specialiştilor, înspre o concentrare cât mai mare a operaţiunilor. Numărul jucătorilor rapidă către acumulare de forţe şi în media. Marile grupuri de media evoluează, după părerea specialiştilor, înspre o concentrare cât mai mare a operaţiunilor. Numărul jucătorilor importanţi s-a redus sub zece. Cei doi europeni mari prezenţi şi în România, SBS şi CME, îşi doresc să-i ajungă din urmă pe giganţii americani.
Fonduri private
Finalul anului trecut a însemnat o mutare mare pentru televiziunea europeană în general. Grupul financiar KKR/Permira a achiziţionat pachetul majoritar din liderul de piaţă (cotă 30%) german, ProsiebenSat1. AG. Unul dintre perdanţii licitaţiei a fost Dogan Media, grupul turcesc care se pregăteşte de intrare şi pe piaţa românească. Odată cu această achiziţie, KKR/Permira, grup de administrare a unor fonduri private, a adăugat trustul german la portofoliul său care conţinea deja cel mai mare conglomerat paneuropean de media, SBS Broadcasting (cei care deţin şi Prima TV, Kiss TV, Kiss Fm, Magic Fm). SBS este lider de piaţă în zona scandinavă, precum şi în o parte din ţările din Europa Centrală. Recent, grupul şi-a îndreptat atenţia, tot printr-o mutare operată de KKR/Permira, şi către piaţa australiană şi neozeelandeză. SBS este present şi în Bulgaria, în primul rând prin Voice TV, reţea de tipul MTV existentă la vecini şi în ţările scandinave.
Schimbări pentru "părinţii" ProTV
Un alt mare jucător pe piaţa europeană este CME, Central-European Media Enterprises, proprietar majoritar al ProTV, Acasă TV şi ProCinema. Dacă până recent CME era proprietatea exclusivă a familiei Lauder, cu Ronald S. Lauder, cu câteva luni în urmă, 49,7% din acţiunile grupului au fost achiziţionate de un alt grup de investiţii puternic pe plan mondial, Apax Par