Gropile din asfalt şi blocurile dărăpănate sunt embleme ale unui oraş pe care edilii l-au botezat "european" taxa de ecologizare. Protestul camionagiilor străini a venit la numai o zi după ce şoferii români se răsculaseră împotriva taxei de tranzit a oraşului Giurgiu. Chiar dacă nu mai sunt întâlnite în alte vămi din România, ambele biruri percepute de consiliul local sunt totuşi legale, conform normativelor existente. Oricum, birurile percepute de edilii giurgiuveni nu par să ajute prea mult oraşul.
Gropile din asfalt, scheletele de clădiri şi blocurile cu tencuiala căzută împânzesc municipiul Giurgiu, iar câinii vagabonzi patrulează în voie pe străzi. "Oraşul ăsta e sărac şi defavorizat", s-a plâns un alt om de-al locului, acuzând indiferenţa edililor. Cea mai tristă privelişte din localitate o oferă portul. Flancat de un şantier naval, aflat într-o paragină perfectă şi presărat cu bălării şi moloz, Portul Giurgiu arată ca după bombardament.
Doar clienţii singurului restaurant din zonă şi pescăruşii mai animă împrejurimile. Din peisajul cenuşiu şi trist, sar în ochi doar clădirile primăriei, consiliului local şi Direcţiei de Finanţe. Postate unele lângă altele, acestea formează un adevărat Triunghi al Bermudelor în centrul Giurgiului. "Oraş european", după cum anunţă o pancartă.
Camionagiii răsculaţi au câştigat o bătălie
Ieri, funcţionarii plantaţi de primărie lângă punctul de control au perceput în continuare taxa până în jur de ora 12.00. Apoi tirurile au fost scutite de bir, iar autoturismele au avut şi ele trecere gratuită de la ora 15.00. Chiar şi aşa, taxatorii primăriei s-au aflat în permanenţă în stand-by, aşteptând doar un semnal pentru a coborî din nou barierele.
Întrebaţi despre taxă, aceştia nu au făcut decât să trântească uşa în nas. Primarul Giurgiului, Lucian Iliescu, a refuzat şi el să vorbească cu presa, fiind în sc