Compania Google, detinatoarea celui mai utilizat motor de cautare din lume se poate lauda cu titlul de cel mai cunoscut brand de pe mapamond, in 2006, informeaza The Guardian. Anul 2006 a fost unul foarte bun pentru compania americana, pretul unei actiuni Google sarind in noiembrie de 500 de dolari, dupa listarea la Bursa in august 2004, cand un titlu al companiei valora 85 de dolari. Totodata, valoarea firmei de pe Wall Street a fost de 150 de miliarde de dolari (77 de miliarde de lire sterline). In urma Google, ca branduri de pe Internet s-au plasat YouTube, website-ul video al Google, site-ul de licitatii eBay si motorul de cautare Yahoo!.
In topul mondial al brandurilor, pozitia a doua a fost adjudecata de Las Vegas, paradisul cazinourilor, care se bucura de o renastere turistica, sub sloganul "Ce se intampla in Vegas, ramane in Vegas". iPod-urile Apple, devenite un element de baza in cultura populara, au ocupat locul al treilea in aceasta ierarhie.
Ierarhia brandurilor a fost stabilita in urma a peste 2.000 de interviuri operate de agentia de design din New York, Landor Associates.
"Companiile ale caror branduri sunt prezente in acest top au in comun faptul ca se adreseaza mai multor segmente", a declarat Allen Adamson, managing director al Landor Associates.
"Google a devenit punctul de plecare pentru experienta internautica pentru aproape oricine, fie ca este vorba de un director executiv sau de o persoana care curata toalete". In Vegas exista familii cu copii situate in apropierea persoanelor care vor sa scape de familiile lor", a spus Adamson.
Spectrul de definire al brandurilor, facut de Landor se extinde si asupra locatiilor sau celebritatilor, iar cei mai importanti pierzatori au fost persoanele petrecarete si supraexpuse atentiei mass-media, cum ar fi Nicole Richie, Britney Spears si Paris Hilton.
Google investe