România a intrat in Uniunea Europeana. Cu tot cu carutele de pe drumurile publice. Desi legile interzic de aproape un deceniu circulatia acestora pe drumurile nationale si europene ori in municipii, politia se dovedeste „impotenta“ când e vorba sa aplice aceste norme, iar autoritatile inchid ochii in mod inexplicabil. Conform statisticilor facute chiar de politie, in România are loc zilnic cel putin un accident rutier in care sa fie implicata o caruta. Printre soferi circula chiar un fel de lege a lui Murphy: „Masinile intâlnesc carute numai in curbe sau in locurile in care depasirea este interzisa“. Noaptea, vehiculele cu tractiune animala sunt adevarate pericole publice pentru conducatorii auto, majoritatea carutelor nefiind prevazute nici macar cu „ochi de pisica“, desi legea impune sa fie echipate cu felinar. Soferii se intreaba cât va mai fi tolerata in România circulatia pe drumurile publice a acestor vehicule, interzise pe sosele in orice tara din Uniunea Europeana. Lege nerespectata Conform art. 65, alin.1 din noul Cod Rutier, „sunt interzise accesul si deplasarea vehiculelor cu tractiune animala, a animalelor de povara, de tractiune sau de calarie, precum si a animalelor izolate sau in turma pe drumurile nationale, in municipii si pe drumurile la inceputul carora exista indicatoare de interzicere a accesului“. Doar prin judetul Dolj trec doua drumuri europene principale. E 70 porneste din La Coruna, trece prin Bordeaux, Torino, Brescia, Venetia, Belgrad, apoi de la Timisoara prin Craiova catre Caracal, Bucuresti, Ruse si Varna. E 79 pleaca de la Debretin, trece prin Oradea, Deva, Petrosani, apoi prin Craiova catre Calafat, Vidin si Sofia pâna la Tesalonic. In plus, unul dintre coridoarele paneuropene de transport vine de la Timisoara, trece prin Craiova si se indreapta catre Bulgaria si Macedonia prin Calafat. Conform legii, in Dolj carutele n-ar avea ce sa