Noul arhiepiscop al Varsoviei, Stanislaw Wielgus, a demisionat, duminica, dupa ce s-a dovedit ca a fost colaborator al politiei secrete comuniste, semn ca in tara Papei Ioan Paul al II-lea, biserica nu scapa de curatenie, iar fetelor bisericesti, oricit de inalte ar fi, li se aminteste ca pactul cu diavolul nu e lucru tocmai curat si ca cei care l-au incheiat trebuie sa aiba decenta de a se da deoparte.
In Romania, unde puterea BOR capata pe zi ce trece o consistenta din ce in ce mai pronuntata si unde nu exista vreun eveniment finantat din bani publici la care sa nu participe si un sobor de preoti, orice initiativa in acest sens este blocata din start, cei care indraznesc sa deschida gura sint catalogati drept eretici, iar dorinta de aflare a adevarului, o blasfemie.
Situata in imposibilitatea de a renunta la crengile sale uscate, Bisericii Ortodoxe ii vine si mai greu sa scape de practicarea unor discriminari arhaice, iesind cu fata patata din actiuni care ar trebui sa aiba rolul de a intari credinta enoriasilor. Sarbatoarea Bobotezei, cea care este menita sa ne aminteasca de botezul Domnului in apa sfinta a Iordanului, le-a amintit brailenilor mai putin de botez si mai mult de cine o face pe Nasul in oras, transformind o actiune finantata din banii contribuabililor intr-o intrecere regizata, al carei cistigator se stia dinainte. Mai mult decit baletul interlopilor prin valurile Dunarii, Boboteaza de anul acesta a scos din apa o alta grava problema cu care se confrunta ortodoxia din Romania la inceput de mileniu III: discriminarea. Faptul ca unei tinere de 17 ani i s-a interzis sa participe la cursa pentru aducerea crucii din apa este expresia clara a unei mentalitati arhaice care situeaza femeia cu o treapta mai jos decit barbatul. Si mai revoltator este faptul ca Primaria, principalul organizator si finantator al evenimentului, a acceptat ma