Autorităţile locale par să nu aibă habar de ceea ce se întâmplă cu banii împrumutaţi a şoselei de centură, potrivit vicepreşedintelui Consiliului Judeţean Giurgiu, Ionel Dinu.
Conform aceleiaşi surse, creditul a fost garantat cu veniturile proprii ale consiliului local, estimate pe o perioadă de 25 de ani. ""În aceste venituri erau incluse şi taxele ecologice, care în estimările primarului ar fi adus la bugetul local venituri de peste trei miliarde de lei anual. Primarul s-a angajat la acest credit fără să ţină seama că aderarea la Uniunea Europeană implică renunţarea la orice fel de taxe pe teritoriul României, inclusiv taxele ecologice. Acum este posibil ca, în urma unei reevaluări a fondurilor locale, banca din Anglia să retragă creditul", ne-a declarat Ionel Dinu. El susţine că, până acum, Consiliul Local a primit suma de 10 milioane de euro, urmând ca banca să vireze o altă tranşă de şase milioane şi o alta de cinci milioane de euro.
În replică, primarul municipiului Giurgiu, Lucian Iliescu, susţine că nu are cunoştinţă despre acest credit. "Tot ce s-a spus sunt doar bazaconiile lui Dinu. Noi avem alte credite, dar nu la bănci externe şi nu de valoarea aceasta", ne-a declarat Lucian Iliescu.
Transportatorii atacă în instanţă Consiliul Local
Negocierile de luni dintre reprezentanţii Primăriei Giurgiu, cei ai Asociaţiei Naţionale a Cărăuşilor şi cei ai Prefecturii referitoare la taxele din Vama Giurgiu au eşuat, dar taxa de tranzit şi cea de ecologizare au rămas suspendate. Reprezentanţii transportatorilor au hotărât să atace în instanţă hotărârea Consiliului Local Giurgiu privind instituirea taxei de tranzit. Potrivit prefectului de Giurgiu, Sergiu Stănişteanu, menţinerea sau anularea taxei de tranzit ar putea fi decisă în următoarele 48 de ore, în cadrul unei şedinţe extraordinare de urgenţă a Consiliului Local Giurgiu, iar asupra taxei