Piaţa românească de ciocolată a fost estimată la circa 160 milioane de euro în 2006. Deşi suma poate părea semnificativă, un calcul sumar dezvăluie faptul că românii consumă acest aliment Piaţa românească de ciocolată a fost estimată la circa 160 milioane de euro în 2006. Deşi suma poate părea semnificativă, un calcul sumar dezvăluie faptul că românii consumă acest aliment cheltuind doar puţin peste 7 euro anual, adică echivalentul a un kilogram de ciocolată. Asta înseamnă cam o ciocolată pe lună pe cap de locuitor, şi încă una nu foarte scumpă. Pentru comparaţie, alte state din Europa, precum Marea Britanie şi Elveţia, consumă 10-12 kilograme anual pe cap de locuitor. România este chiar şi în urma Bulgariei la această categorie. Interesant este însă faptul că segmentul de ciocolată premium are o creştere spectaculoasă, de cel puţin 15-20% în ultimii 5 ani, spun jucătorii, în contextul în care un produs din această categorie poate depăşi uşor suma de 10 RON (3 euro). Creşterile pieţei, sub estimările specialiştilor Din totalul pieţei, analiştii estimează că segmentul premium reprezintă cam 10-12%, ceea ce înseamnă 16-18 milioane de euro doar în 2006, în contextul în care întreaga piaţă se ridică la valoarea de 165 milioane de euro, conform firmei specializate în studiul pieţei de retail MEMRB. Potrivit acestuia, în perioada noiembrie 2005septembrie 2006, românii au consumat 25 milioane de kilograme de ciocolată, în valoare totală de 576 milioane de RON (circa 164,5 milioane de euro). În totalul consumului, cea mai mare pondere o are de departe ciocolata cu lapte (cu 87,3%), urmată la mare distanţă de ciocolata albă (7,8%), cea neagră (3,8%) şi cea mixtă (1,1%). Primii cinci jucători, în funcţie de cota de piaţă, sunt: Kraft Foods, Kandia-Excelent, Supreme Group, Nestle şi Master Foods. "În funcţie de categoriile de produse incluse în calcul, piaţa este evaluată