Desi Guvernul a decis sa suspende toate taxele instituite de autoritatile locale in zona de frontiera, exista vami unde ele sunt in continuare percepute soferilor, vamile Bechet-Oreahovo si Calafat-Vidin. Pentru ca, dupa aderare, bulgarii au renuntat la taxe si noi le-am pastrat, operatorii bulgari de transport ameninta cu intreruperea activitatii in Portul Oreahovo.
Taxa de capitanie, pe care autoritatile romane o impun operatorilor de transport ce asigura traversarea turistilor si autovehiculelor de pe un mal pe celalalt al Dunarii, s-a majorat de la cateva sute de euro lunar la cateva mii.
Aceasta majorare nejustificata a starnit ample reactii din partea operatorului bulgar. "Am primit zilele trecute o scrisoare de la Capitania zonala Drobeta Turnu Severin prin care eram anuntati ca au fost majorate taxele de capitanie, care erau pana acum de 10 euro pe zi. Eram informati ca trebuie sa achitam cate 25 de euro pe cursa, ceea ce ar insemna peste sase mii de euro lunar; in cazul operatorului roman, suma ar fi aproape dubla, pentru ca si capacitatea feribotului care asigura transportul este de doua ori mai mare. Am cerut Ministerului Transporturilor din Bulgaria sa se implice in rezolvarea acestei situatii", a declarat Mihail Costov, seful terminalului FERIBOTEN COMPLEX Oreahovo. Demersuri similare a facut si operatorul roman, SC SPET SHIPPING SA.
Bulgarii si-au eliminat deja taxele
Alte taxe pe care bulgarii le-au eliminat dupa 1 ianuarie 2007, dar care au fost mentinute de romani, provoaca nemultumiri. De la intrarea in punctul de tranzit Bechet trebuie achitata taxa catre Administratia Porturilor Dunarii Fluviale (APDF) Giurgiu - 12 euro pentru un TIR, 9 euro pentru un autoturism si 10 euro pentru un microbuz. "Si la Calafat se impune o taxa de 20 de lei pentru autoturisme, de 30 de lei pentru TIR-uri, 25 de lei pentru microbuz