Grosul noilor produse bancare este destinat IMM. Cardul co-branded ocupa locul doi in topul noilor produse. BCR a introdus pe piata bancara cele mai multe noutati
Activitatea de lansare de produse si servicii noi a vizat in principal domeniul finantarii IMM dar si cardurile co-branded, releva un studiu al BankingNews. BCR este lider in ceea ce priveste noutatile oferite clientilor anul trecut, cu 14 produse si servicii noi. "Suprematia si-a asigurat-o prin lansarea de numeroase carduri, dar si de pachete de produse si servicii", explica autorii studiului. Pe al doilea loc se situeaza BRD, care a venit pe piata anul trecut cu patru noi carduri co-branded. Banca s-a afirmat anul trecut ca un jucator foarte important pe sectorul finantarii IMM, lansand o gama de produse de creditare destinata acestor clienti. Raiffeisen s-a evidentiat prin lansarea imprumuturilor in franci elvetieni, dar si a unei game foarte interesante de credite destinate IMM. Pe locul urmator este Banca Transilvania, a carei activitate este orientata aproape exclusiv catre finantarea intreprinderilor mici si mijlocii. Per ansamblu, in topul celor mai active banci din Romania realizat de Banking News, BRD ocupa primul loc avand noua puncte, calculate in functie de produsele lansate si de numarul de sucursale deschise in 2006.
Cele mai "bogate" banci au fost si cele mai active
La nivelul podiumului, topul respecta ordinea din clasamentul bancilor romanesti dupa active. Astfel, in clasamentul Banking News, pe primele trei locuri se situeaza BCR, BRD si Raiffeisen, cele trei banci "medaliate" si in topul dupa active. Cele trei institutii de credit detin impreuna 50,8% din totalul activelor bancilor din Romania. Daca BCR a crescut cu 0,3 procente pana la 25,9% din piata (aproape 12 miliarde euro) iar Raiffeisen a castigat 0,4 procente pana la aproximativ 9% din piat