Până anul trecut, nici un român nu putea trece graniţa fără a prezenta o asigurare medicală. Companiile care vând astfel de produse şi-au văzut afacerile înflorind în ultimii ani, dar sunt nevoite acum să caute noi nişe de piaţă pentru a supravieţui. Aderarea nu aduce numai veşti bune. Primii care încep să o simtă pe pielea lor sunt asigurătorii specializaţi în poliţe de asistenţă medicală în străinătate. Dacă până acum acestea erau obligatorii, după 1 ian
Până anul trecut, nici un român nu putea trece graniţa fără a prezenta o asigurare medicală. Companiile care vând astfel de produse şi-au văzut afacerile înflorind în ultimii ani, dar sunt nevoite acum să caute noi nişe de piaţă pentru a supravieţui.
Aderarea nu aduce numai veşti bune. Primii care încep să o simtă pe pielea lor sunt asigurătorii specializaţi în poliţe de asistenţă medicală în străinătate. Dacă până acum acestea erau obligatorii, după 1 ianuarie, cu un simplu card poţi demonstra că eşti asigurat, prin intermediul statului român, în toată Uniunea Europeană şi chiar în Elveţia. O afacere de zece milioane de euro pe an îşi vede viitorul în culori sumbre dacă nu va reuşi să îi reţină măcar pe clienţii cu venituri ridicate.
Impulsionate de traficul de călători în afara ţării, asigurările medicale pentru călătorii în străinătate au reuşit cresteri anuale de 50-60%. Totuşi, cea mai mare parte a turiştilor români considerau încheierea unei astfel de poliţe o simplă formalitate pentru a trece frontiera. Cum obligaţia a dispărut, se aşteaptă ca vânzările să scadă dramatic. „Încasările asigurătorilor se vor diminua cu până la 50%, faţă de 2006, după introducerea cardului european. Multă lume va asocia cele două produse ca fiind complementare şi va refuza încheierea poliţei de călătorie în străinătate. Singura soluţie este med