Magazinele de vanzare cu amanuntul pot practica, in intervalul 15 ianuarie - 15 aprilie, reduceri de preturi la produsele specifice sezonului toamna-iarna. Produsele cu preturi reduse Reducerile pot viza doar produsele nealimentare a caror desfacere are caracter sezonier, precum confectii, inclusiv blanarie, pielarie, produse de marochinarie, galanterie, tricotaje, tesaturi, incaltaminte, articole sport-turism, cosmetice, aparate de incalzire si climatizare, ventilatoare si alte produse similare. Proprietarii magazinelor au obligatia sa informeze primaria din zona in care isi desfasoara activitatea despre perioada in care efectueaza vanzarile de soldare cu cel putin 15 zile inainte. Chiar daca perioadele de reduceri ieftinesc o paleta foarte larga de articole, cele mai cunoscute si mai extinse sunt cele practicate in magazinele de haine si accesorii, unde preturile coboara cu 20% pana la 70-80%. In afara de perioadele stabilite de lege, respectiv 15 ianuarie - 15 aprilie pentru sezonul toamna-iarna si 1 august - 31 octombrie, pentru cel de primavara-vara, magazinele pot practica si alte forme de reduceri de pret, in orice perioada a anului, respectand anumite prevederi. Astfel, pot fi organizate reduceri in cazuri cum ar fi vanzari de lichidare, pentru produsele comercializate in magazine de fabrica sau depozit de fabrica, pentru promotii, pentru produse destinate satisfacerii unor nevoi ocazionale ale consumatorului, pentru produse specifice unui anume eveniment nevandute in perioada respectiva si pentru care este evident ca nu mai pot fi vandute in conditii comerciale normale. In plus, pot fi comercializate la preturi reduse produsele care nu au fost vandute in termen de trei luni de la aprovizionare, cele susceptibile de o deteriorare rapida sau a caror conservare nu mai poate fi asigurata pana la limita termenului de valabilitate, precum si articolele al car