Pentru a putea comercializa marfa de sezon ramasa nevanduta, magazinele de vanzare cu amanuntul pot practica, conform legislatiei in domeniu, in intervalul 15 ianuarie - 15 aprilie, vanzari de soldare la produsele specifice de toamna-iarna. Potrivit Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, produsele care se pot supune soldarii sunt doar cele nealimentare, incluzand confectii, incaltaminte sau cosmetice. Pentru a-si putea desfasura activitatea de soldare magazinele trebuie sa notifice intentia lor primariei din zona unde sunt localizate, cu cel putin 15 zile inainte. Prin soldare se intelege vanzarea unor articole la preturi sub cele de cumparare in timp ce reducerile presupun vanzarea la preturi diminuate fata de pretul initial de vanzare, dat totusi cu un oarecare adaos comercial.
Intr-un scurt periplu pe la magazinele aflate pe bulevardul Magheru am aflat, cu surprindere, ca vanzatorii din mai multe magazine nu stiu care este diferenta intre soldare si reducere. Astfel, in magazinul Beauty Shop, ce comercializeaza produse cosmetice, la intrebarea "Practicati, in prezent, soldarea?", raspunsul primit a fost "Da. Inca dinainte de Craciun", desi era evident ca era vorba de reduceri si pana si pe vitrina magazinului se specifica acest lucru. Si la "Levi's" se faceau reduceri de pana la 60%, vanzatoarele spunand, in schimb, ca sunt intr-o perioada de soldare extinsa pana dupa Revelion. Usor amuzant este si raspunsul sefei de magazin de la "Steilmann", care ne-a declarat ca ei pot sa faca acum reduceri pentru ca "noi suntem si producatori", desi, evident, decizia de a efectua o reducere nu are nicio legatura cu faptul ca firma in cauza este si producator de articole supuse reducerii sau doar comerciant. "Vanzarile nu merg asa de bine pentru ca nu mai are lumea bani dupa Sarbatori", ne-a declarat una dintre lucratoarele comerciale de l