Ajunul anului nou a adus o avalanşă de acte normative care dau impresia că guvernanţii noştri au muncit din greu în această perioadă. Dar, după cum se ştie, calitatea este invers proporţională cu cantitatea, ceea ce se poate vedea foarte bine şi în actele normative menţionate. Ordine, norme, hotărâri, ordonanţe – avem de toate pentru toţi. Tot ceea ce „s-a uitat“ şi nu s-a reglementat la momentul potrivit şi în forma potrivită se găseşte undeva î
Ajunul anului nou a adus o avalanşă de acte normative care dau impresia că guvernanţii noştri au muncit din greu în această perioadă. Dar, după cum se ştie, calitatea este invers proporţională cu cantitatea, ceea ce se poate vedea foarte bine şi în actele normative menţionate.
Ordine, norme, hotărâri, ordonanţe – avem de toate pentru toţi. Tot ceea ce „s-a uitat“ şi nu s-a reglementat la momentul potrivit şi în forma potrivită se găseşte undeva într-unul din aceste acte normative. Astfel, aflăm cu uimire de existenţa unor dispoziţii tranzitorii referitoare la scutiri de TVA incluse într-un ordin, deşi, ele ar fi trebuit să se regăsească în Codul fiscal. Includerea dispoziţiilor tranzitorii într-un act normativ de rang inferior poate fi apreciată ca o extindere abuzivă a prevederilor Codului fiscal. Dar, după cum comentau persoanele direct interesate, e bine că ele există chiar şi aşa – având în vedere problemele majore pe care le rezolvă.
De asemenea, după ce luni de zile s-a vorbit de noile facturi care urmau să înlocuiască vechile facturi fiscale, foarte târziu cineva şi-a amintit că este necesar să se reglementeze acest aspect şi din punct de vedere contabil, şi nu numai fiscal.
Referitor la acest ultim aspect, OMF nr. 2.226/2006, publicat în Monitorul Oficial în data de 30 decembrie, încearcă să clarifice situaţia vechilor f