Inca din seara inaugurala a stagiunii trecute, directorul Operei Nationale Bucuresti, Catalin Ionescu-Arbore, a facut un gest unanim apreciat de omagiere a tuturor artistilor care au contribuit, de-a lungul deceniilor, la stralucirea teatrului liric, aflat, pina in anii ’80, in topul european tocmai prin valoarea reprezentatiilor si a interpretilor sai. in acea seara, dupa (prea) multa vreme de uitare, artistii din acele generatii au fost invitati de vaza la spectacol, noul manager intimpinindu-i cu un firesc „bine ati revenit acasa“, promitind ca incepind din acel moment vor fi onorati cum se cuvine.
Daca anul trecut s-au desfasurat concerte prin care au fost aniversati basul Pompeiu Harasteanu, respectiv baritonul Vasile Martinoiu, de aceasta data prima reprezentatie din 2007 – opera Rigoletto de Verdi – i-a fost dedicata maestrului David Ohanesian, care, in 6 ianuarie, de Boboteaza, a implinit frumoasa virsta de 80 de ani. Emotionat, renumitul bariton a ascultat elogiul rostit de directorul ONB – o binevenita punctare a reperelor unei cariere de aproape patru decenii, derulata pe scenele de la Cluj sau Bucuresti, dar si peste hotare (in special prin angajarea sa, timp de un deceniu, la Opera din Hamburg), alaturi de glorii ale vremii, cu succese spectaculoase in roluri de anvergura, printre care Oedip din opera enesciana ramine emblematic; pentru ca incepind din septembrie 1958, cind a avut loc premiera romaneasca a operei, David Ohanesian a devenit si a ramas o viata intreaga Oedip. in incheierea acelui „portret“-sinteza, directorul ONB a citit telegramele aniversare de la Ioan Holender – directorul Staatsoper Viena – si de la celebrul tenor Placido Domingo (care in anii ’60 debutase la Hamburg in compania reputatului nostru bariton, raminind apoi prieteni o viata).
Aplaudat, in picioare, de o sala arhiplina, maestrul a asistat apoi la s