- Politic - nr. 248 / 11 Ianuarie, 2007 Se cunoaste prea bine pelerinajul pe care l-au facut in tara noastra, luni daca nu chiar ani de zile, reprezentantii UE inainte de aderarea Romaniei la comunitatea europeana in scopul reducerii nivelului de coruptie din tara, fenomen care, fireste, nu este unul specific romanesc, bulgarii, spre pilda, vecinii nostri care au aderat odata cu noi la UE, fiind chiar mult mai sever monitorizati. Pe de alta parte, exista o lupta surda, subterana, desfasurata pe multe paliere si macinata de varii interese, de cele mai multe ori materiale, pentru ca unele institutii ale statului, cu atributii in combaterea coruptiei, sa nu poata sa-si desfasoara activitatea, ba, mai mult, unele dintre acestea fiind chiar puse la stalpul infamiei de catre oameni politici romani. Sunt de notorietate demersurile pe care actualul ministru al Justitiei, Monica Macovei, le face pentru ca legislatia romaneasca, indeosebi cea care sanctioneaza infractiunile, inclusiv cele de coruptie, sa fie in concordanta cu cerintele UE, demers care, pe alocuri, este torpilat chiar de catre oameni din sistem, nemultumiti, pe de o parte, de desele modificari ale legislatiei, indeosebi cea penala, si, pe de alta, de modul in care este organizata justitia romana, care inca mai permite un control administrativ abuziv din partea institutiilor statului, dupa cum au afirmat juristi de seama din sistem si care, mai mult chiar, au inaintat diverse proteste pentru inlaturarea controalelor ierarhice abuzive. Pana la urma, este mai putin important cat si cum se gospodaresc institutiile care au menirea combaterii coruptiei, cat mai ales eficienta acestora in lupta impotriva acestui flagel, pentru ca altfel nu-l putem numi din moment ce pe lista institutiilor celor mai corupte din Romania, dupa cum rezulta din sondaje interne si internationale, se regasesc partidele politice, parlamentar